obróć telefon

W celu dalszego przeglądania strony

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, zgodnie z informacjami zawartymi w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?

#BusinessConsulting

Business Consulting w czasie kryzysu

Wybuch pandemii koronawirusa, w ciągu zaledwie kilku miesięcy wstrząsnął gospodarką światową i wpłynął na losy wielu firm. W lutym i marcu już większość europejskich państw borykała się z nowym zagrożeniem, które wpłynęło na nasze codzienne życie oraz sposób w jaki pracujemy. Jednym z najbardziej dotkliwych aspektów nowego kryzysu było spowolnienie gospodarki spowodowane zamknięciem większości sklepów, restauracji, punktów usługowych i centrów rozrywki. Początkowo wyjątek stanowiły instytucje niezbędne w naszym codziennym życiu jak sklepy spożywcze, drogerie i zakłady produkcyjne.

Dane wskazują jednak, że kryzys zebrał ogromne żniwo we wszystkich branżach. Mimo początkowej paniki i wielogodzinnych kolejek w sklepach spożywczych, również branża FMCG odczuła spowolnienie spowodowane pandemią. Wiele firm, chcąc ograniczyć ryzyko związane z niepewnością na rynku, natychmiast zaczęło zmniejszać koszty oraz wstrzymywać projekty nie mające bezpośredniego wpływu na główną działalność przedsiębiorstwa. To wszystko przełożyło się na kilkutygodniowe zastoje również w IT, czy doradztwie.

Jednak po początkowym spowolnieniu i wstrzymaniu wielu działań, okazało się, że to właśnie w IT i doradztwie można znaleźć rozwiązania problemów, jakie firmy napotkały podczas kryzysu. Pandemia ze zdwojoną siłą pokazała wszystkie procesy, które nie działają prawidłowo lub potrzebują unowocześnienia. Jak się okazało, jednym z głównych źródeł problemów zarówno w dużych korporacjach, jak i w mniejszych firmach, są procesy oparte w dużym stopniu na kontakcie osobistym między pracownikami lub obiegu papierowych dokumentów. Wprowadzenie długotrwałego „home office” uwypukliło również problemy niedostosowanych procedur.

Na nowo rozpisane procesy, wprowadzenie platform klasy workflow do elektronicznego obiegu dokumentów, dodanie nowych komponentów w ramach istniejących systemów SAP czy automatyzacja i robotyzacji procesów, w wielu przypadkach okazały się zbawienne i pomogły firmom przygotować się na powrót do normalności. Zmiany te również pokazały jak ważne jest ciągłe poszukiwanie lepszych rozwiązań i korzystanie z nowoczesnych technologii.